~CEPAT KLIK LINK INI~

Monday, November 19, 2012

Review : Filem Istanbul Aku Datang..memang best, berbaloi kalau tengok!!


assalamualaikum..

semalam sheila berkesempatan menonton wayang filem terbaru 'Istanbul Aku Datang' lakonan Lisa Surihani, Tomok dan Beto Kushairy. secara overall sheila bgi 5 bintang dekat filem ini sebab jalan cerita yng ringan dan tak terlalu berat atau serius macam Ombak Rindu yang asyik meleleh jer tu..

sheila rasakan filem Istanbul Aku Datang ni sangatlah sweet, romantik, komedi and comel-comel jer..lagi best kalau tengok dengan pasangan masing-masing..jadi sheila memang rekemenkan sangatlah untuk korang semua pergi tengok filem ini daripada tengok filem yng mengarut-ngarut tu..sebab ada jugak moral value dalam filem ini..so thumbs up for them especially the director..becoz manage to make me enjoy and eager to watch this movie again and againnn!!!

haa lagi satu cerita ini macam ala-ala korea sikit walaupun filem ini 100 pertus shoot dekat Istanbul..jalan cerita yang ringan dan kelakar..hhehe..so sweet tau!

sinopsis: Dian (lisa) datang ke Istanbul semata-mata ingin berada dekat dengan bf dia iaitu Azad (tomok) yang duduk serumah dengan Ajim dan Ijoi (aizat). motif Dian datang adalah dengan harapan dalam tempoh 3bulan Azad akan melamar dia dan terus berkahwin di kota Istanbul yang dipanggil Aya Sofia. pada minggu pertama di Istanbul, Dian mnumpang di rumah Azad, ttapi akhirnya Azad menyarankn Dian mencari rumah lain dengan plbgai alasan.

setelah bertemu dengan rumah sewa baru, Dian sangat happy tapi tidak menyangka bahawa rumh yang di sangka akan tinggal berseorngan itu rupanya sudah mmpunyai penyewa baru dan dia adalah seorang LELAKI bernama Haris (beto). pada mulanya Dian dengan Haris asyik bergaduh (part diorang nilah yang paling kelakar), tetapi lama kelamaan mula terbit rasa kasihan terhadap Dian yang telah ditipu oleh anak jiran penyewa dan juga Azad yang sudah mempunyai gf bru di sana.
siapakah yang akan dipilih oleh Dian?? adakah Azad ataupun Haris..?? haaa part ni yang suspen bila last2 tu...tapi nasib baiklah ending dia best so tak rugilah kalau tengokkk!! hehe


0 insan terpilih:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA