~CEPAT KLIK LINK INI~

Sunday, April 18, 2010

kisah artis bercerai

sejak akhir-akhir ini, semakin banyak kisah, berita, khabar angin, ribut, taufan tentang artis bercerai. aku pun tak paham la dengan artis zaman sekarang ini. bercerai je tau. kan bercerai tu dilarang dalam Islam. tak paham-paham lagi ke diorang ini..ke nak tolong aku pahamkan?? hehe

kadang-kadang aku pun pelik jugak. iyelah dah dapat suami hensem, kaya, berpangkat, isteri cantik, meletup, comel, bergetah pun nak bercerai jugak..huhu..tapi aku respect la sebab dari situ aku tahu diorang mesti tak pandang harta and rupa punya..huhu (iyolah tu)..

lepas itu, lagi satu yang aku rasa pelik nya ialah, masa bercinta bukan main lama, bahagia, happy ever after and kahwin tapi lepas kahwin tup-tup tak sampai berapa bulan je dah bercerai..adoii..memangla jodoh semua terletak di tangan Tuhan tapi kenapa masa berpakwe-makwe bukan main bahagia lagi tapi bila bersuami isteri hancur berantakan??

lepas itu, artis-artis ini, rasanyalah kan diorang ini tak pikir panjang lah. yelah asyik-asyik bercerai..itu jelah kerja diorang. cubalah pikir dulu sehabis-habis sebelum membuat keputusan nak bercerai..setiap masalah itu ada jalan penyelesainnya..masa bercintan-cintun dulu ada jugak bergaduhkan tapi boleh je settlekan. takkan la masa dah berkahwin terus tak tahu macam mana nak settlekan..(nak aku ajarkan tak??)huhu

lagi satu yang aku rasa frust sangat sebab masa artis-artis ini berkahwin, bukan main grand lagi..sampai jadi wedding of the year gitu, tapi tak berkekalan jugak..membazir je tau..kita dah hebohkan satu dunia pasal wedding kita tu tup-tup bercerai jugak..huhu..kalau gitu lebih baik buat majlis yang simple-simple je tapi berkekalan hingga akhir hayat..i like gitu..

contoh pasangan yang telah bercerai..









takpelah, soal jodoh semua di tangan Tuhan, aku tak berhak nak komen apa-apa. tapi selagi boleh diselamatkan, baik kita berusaha..fikirlah anak-anak kita tu (kalau ada anak)..janganlah bila dah bercerai mula lah nak bukak rahsia pasal pasangan masing-masing..sangat berdosa tau. lagi-lagi dia tu pernah jadi suami atau isteri kita. ingat! syurga isteri terletak di kaki suami..

semoga lepas ini tak dengar lagilah cerita, berita, kisah, khabar angin pasal artis bercerai..i dont like ok..biarlah cerita itu pasangan itu je tau..yang wartawan toksah la nak sibuk-sibuk..tak baik tau..ok..semoga kalian diluar sana berbahagia bersama pasangan masing-masing..adios amigos.

0 insan terpilih:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA