~CEPAT KLIK LINK INI~

Thursday, August 16, 2012

adakah anda tergolong dalam MALAIKAT SIBER?

assalamualaikum..


haaa tiba-tiba sheila dapat idea nak update blog..yelah terasa dah lama sangat pulak kan tak update. bukan sebab busy tapi tak ada idea..hehe..sheila tengah tegok cerita Kias Ramadhan tadi..rasa macam best and kelakar pulak bila dengar tajuk dia malam ini..'MALAIKAT SIBER'..

sekarang kan ramai orang dah addicted giler dengan Twitter and Facebook kan..sekejap-sekejap tweet-tweet..sekejap-sekejap update status baru. tengah buat kuih raya lah, baru habis solat terawih lah, tengah shopping baju raya lah kan..semua tu isu yang diorang selalu bualkan di twitter dengan facebook..

siapa yang selalu tergolong dalam Malaikat Siber ni?? mereka adalah golongan yang selalu mengupdate status atau tweet something yang ke arah kebaikan. kadang-kadang ada satu kes di mana bukan main baik lagi ayat dia update status. contohnya 'baru selesai solat terawih, syukur' 'alhamdulillah, dah sampai juzuk terakhir '..padahal waktu dia update tu tengah shopping dekat Pavillion ataupun tengah lepak-lepak dekat kedai mamakk..ayoyoyo..tak perlu lah nak tunjuk baik dekat orang lain dengan update status macam tu kan. buat malu je kalau kita terserempak dengan dia. haha

tapi kan bagus kalau apa yang kita update tu memang benar kita buat dan amalkan. barulah sedap and sejuk hati dapat kawan macam tu kan. tak semena-mena kita pun boleh terikut dengan cara dia. kan best macam tu. jadi diharapkan, bagi sesiapa yang nak update status atau tweet tu moga jangan jadikan ia medium untuk menunjuk-nunjuk dekat orang lain ataupun nak berlawan-lawan. berbangga lah dengan perkara yang betul-betul kita lakukan..baru puas hati!

0 insan terpilih:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA