~CEPAT KLIK LINK INI~

Friday, October 14, 2011

pengalaman mengambil lesen kereta dan motor

assalamualaikum..

adoii sungguh panas malam ini. nak tidur pun rasa tak selesa. rasa macam nak berendam je kat kolam renang. kawan-kawan ada yang ajak pergi mandi air terjun kat Bukit Ayer tapi disebabkan kerja yang banyak, tak dapatlah nak ikut diorang. malam ini pun mata aku di sajikan dengan cahaya bulan yang sangat cantik!

entry ini aku nak cerita pasal pengalaman aku mengambil lesen. macam tak percaya je, punyalah banyak halangan yang aku kena tempuh, akhirnya berjaya juga aku mendaftar untuk mengambil lesen di arau ini dengan harga rm750. bukan satu lesen tapi dua. motor dan kereta.

so, 2 minggu lepas aku dah selamat menjalani ujian komputer. alhamdulillah, setelah penat otak membuat 500 latihan dalam buku itu, akhirnya aku berjaya menjawab soalan ujian yang di adakan. nak tahu aku dapat score berapa?? aku berjaya peroleh 47/50! hehe..amacam, hebat tak?? hehe

bila dah selesai ujian komputer, aku telah pun selamat menjalani amali motor dan kereta. alhamdulillah juga, aku telah berjaya mendapat lesen L..hehe..maasa amali motor, cikgu itu tanya kitaorang siapa yang tak pandai bawak motor. aku dengan bangganya mengangkat tangan. ingat kan ramailah tak tahu bawak. rupanya aku sorang jer! arghh malunyerr..

tapi cikgu tu cakap jangan risau. peratus orang yang tak pandai bawak motor langsung tapi berjaya peroleh lesen adalah tinggi. so tak mustahil aku tak boleh buat punya kan. tapi masalahnya, aku nak tongkat motor pun tak larat! macam mana nak buat latihan itu nanti..takut nyerrr!

bila dah selesai amali motor, tiba masa untuk amali kereta pula. tepat jam 8.30 pagi 13 haribulan 10, aku telah berjaya menggerakkan kereta buat pertama kalinya!!! arghh bangganya aku dengan diriku ini..hehehe..tak sangka weii aku dah boleh bawak kereta. walaupun kadang-kadang termati enjin bila kat bukit, tak berapa pandai control stereng, selalu tekan clutch tak habis tapi aku berjaya juga membawa kereta! yeeha!

lepas ini, tibalah masa untuk latihan motor dan kereta. lepas itu bolehlah aku peroleh lesen P! heheh..ops lagi satu lupa nak cerita. aku dapat cikgu yang muda untuk kereta itu. tengok muka memang garang giler. tapi okaylah..hahhaa..okaylah till the end..bubye!

0 insan terpilih:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA