~CEPAT KLIK LINK INI~

Sunday, December 4, 2011

review filem ombak rindu - sedih dan kelakar

assalamualaikum..

sebelum ini aku ada story mory sikit pasal perjalanan aku untuk tengok movie Ombak Rindu ni kan. jadi entry kali ini aku nak review sedikit pasal movie ini lah ea..moh kita tengok apa yang best dan tak best nyer cerita ini okay..

first starting cerita dah terasa kebahangan nyer..best! dengan latar dan lagu background dia memang terasa macam naik bulu roma. huhu..rasa macam tak sabar-sabar jer nak tengok lagi padahal time tu memang tengah tengok pon..hhahaa

jalan cerita okay, cuma kelakar pulak sampai tergelak-gelak kitaorang kat dalam panggung tu. mesti korang pelik kenapa kitaorang gelak-gelak kan. yang kelakarnyer bila dengar skrip diorang tu. rasa macam lawak pulak. dengan gaya Aaron Aziz yang selamba dan sempoi tu rasa macam sweett jer..macam spontan jer ayat yang keluar dari mulut dia tu. bila muncul je Aaron sebagai Haris dalam cerita semua perempuan dok menjerit-jerit, auw auww lagi..suka gamaknyer kot..tapi dia memang seorang yang romantik tauu!


lepas tu yang lawak nyer bila kemunculan Lisa Surihani dalam tu. kelakar pulak tengok gaya dia..lawakk..habis kena bahan dengan semua orang dalam panggung tu. haaahhaa...tapi watak Lisa sebagai Mila memang sesuai..berkesan dan mantap..watak Izzah lakonan Maya Karin dalam tu pun sangat berkesan. nampaklah gaya kekampungan sikit dia dalam tu. skrip Izzah pon kelakar..macam pelik pulak bunyi nyer..haha..

then bila cerita bab sedih ni satu hal pulak. sebelum tengok movie ini, kecoh satu facebook cakap movie Ombak Rindu ini sedih giler nak mampus, sampai kena bawak tisu banyak-banyak nak lap hingus yang meleleh tu..so aku and the geng pon, terpedaya so siap-siaplah bekalan tisu dari rumah kan. bila dah tengok tertunggu-tunggu jugak aku part mana yang sedih. bilalah nak keluar air mata aku ni kan..tak keluar-keluar jugakk..bukan aku tak da perasaan atau tak feel tengok cerita tu tau..puas aku fokus tapi tak jugak sedih..

bila air mata dah bergenang nak jatuh ke pipi terus dia tersedut masuk dalam balik. sebab apa? sebab nyer bila dah nak start sedih, tetiba dia masuk ke scene yang ceria pulak, bila sedih, dia tukar ke scene lain pulak..so macam manalah nak jatuh air mata tu..huhu..tapikan, ada satu part tu yang akhirnya berjaya buat air mata aku jatuh meleleh ke pipi. hahaha..scene bila Haris marah kat Izzah sebab dia ingat Izzah ada hubungan dengan Mail.. sedih sangat masa tu..


yang tak boleh blah bila scene antara Haris dan Izzah. memang memberahikan tau..takut saya tengok. dengan Izzah yang berkemban, lepas tu dipeluk, diusap dan di cium oleh Haris..urghh kalau aku jadi isteri Aaron Aziz, rasa macam panas je badan ni tengok suamiku dalam tu..tapi takpe, be professional kan..haha..aku dengar scene itu pon macam nak kena boikot..tapi tak tahulah kesudahan boikot tu kan..huhu..


haa lagi satu nk cerita pasal watak Azizah Mahzan..eii aku tak tahulah dia ni sedar ke tak diri tu dah tua..punyalah seksi dalam tu. mengalahkan orang muda..geli pulak aku tengok. memang sesaui lah dia dengan watak tu. menggedik betul..aku rasa dia dalam cerita dengan kat luar sama jer..padan muka dia dalam tu..huhu..

anyway, aku puas hatilah tengok cerita ni. tak sia-sia aku tunggu sampai pukul 12.40 malam, berkorban waktu tidur,dan duit..hehe..thumbs up. 4 stars out of 5..!

0 insan terpilih:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA