~CEPAT KLIK LINK INI~

Friday, July 16, 2010

air coca cola sebagai minuman tahan sakit di dalam bidang perubatan

hari ini buat pertama kalinya aku memakai jubah ke kelas. jubah tu sebenarnya dah lama dibeli tapi tak pernah lagi aku pakai ke kelas.and kalau nak tahu kalau aku nak cari jubah, aku kena pakai jubah saiz kanak-kanak.tapi kanak-kanak saiz xl lah.. hoho. namapk comel gitu..huhu

pagi tadi ada kelas International Business. kitaorang ada presentation hari ini. group aku dapat tajuk tentang Pepsi Vs Coca Cola. and my group more specific in Coke.


Coca-Cola logo.svg

meh sini aku ceritakan serba sedikit tentang bagaimana terciptanya air coca cola tu. sebenarnya air coca cola ini telah wujud sejak tahun 1886..lama tuh. ia dicipta secara tak sengaja oleh Dr. John Pemberton, seorang ahli farmasi dari Atlanta. pada abad ke 19, seorang warga Amerika telah menekan paip air soda dan menambah air tersebut dengan air sirap. selepas itu digoncang-goncang dan akhirnya terciptalah coca cola. jeng jeng jeng...

john pemberton

ini adalah beberapa contoh produk yang dikeluarkan oleh coca cola.

Andina/Andina Light Apollinaris Aquarius Spring! Fluoridated
andina apollinaris aquarius spring


Delaware Punch diet Fanta/Fanta light/Fanta Zero/Fanta Free diet Nestea/Nestea light*
delaware punch diet fanta diet nestea

ok itu sajalah antara product yang dikeluarkan oleh syarikat coca cola. sebenarnya ada beribu lagi tapi cukup jela 6 contoh produk yang aku tunjukkan.

lagi satu, kalau korang nak tahu, coca cola ni kurang manis sikit daripada air pepsi. then, dalam bidang perubatan ada dikalangan doktor menyarankan pesakitnya minum coke untuk hilangkan rasa sakit. ibarat ubat penahan sakitlah.

dia juga ibarat ubat bius kalau kita minum. oleh itu kepada sesiapa yang ada senggugut try lah minum..hoho..tapi sebenranya terdapat satu kandungan dalam air coke ini yang akan buat kan kita berfikir dua kali sama ada nak minum atau tidak. kandungan yang dimaksudkan adalah terdapat bahan pencuci tandas dalam penghasilan air ini.

sebab itulah rasanya sangat sedappp...hoho..kalau tandas korang tak boleh dibersihkan dengan pencuci yang lain, korang try letak air coke kat tempat yang kotor then basuh, gerenti bersih..huhu

contoh-contoh iklan zaman dahulu dalam memperkenalkan air coca cola.


1 insan terpilih:

Unknown said...

tapi memang saya minum coke setiap kali period.. memang kurang segugut =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA