~CEPAT KLIK LINK INI~

Thursday, September 1, 2011

orang pergi beraya, aku pergi alamanda putrajaya

balik kampuuunnnggg
oh oh oh balik kampungggggg
oh oh oh balik kampungggg
hati giranggg!

assalamualaikum..wah aku dah mulakan entry dengan lagu balik kampung..tapi sedihh sebab dari raya pertama sampai raya ketiga ini aku masih duduk dekat rumah kat Klang ini menunggu orang datang rumah..huhuhu sedih kan bunyi nyerr

tak ada siapa-siapa ke nak datang rumah ini..ada kuih sedap, ada air sedap, ada duit raya sedapp!! meh la datang cepat!! huhuh..tapi takpe, aku dah biasa dengan raya macam ni..tiap tahun pun aku akan beraya dekat rumah jer.

wartawan: ko takda kampung ke sheila oii?? 
artis: aku? mestilah ada kampung. kat rembau negeri sembilan..
wartawan: dah tu awat tak balik?
artis: den nak balik la..tapi bukan hari ini..hari sabtu nanti..itupun sebab kampung den ada buat reunion
wartawan: oo kalau tak ada reunion ko tak balik lah iyo??
artis: eh balik..cuma kena tunggu abang atau akak eden ado baru boleh balik..
kalau tak, sapo nak bawak keto..eden ni takda lesen lagii

hurm, nak tunggu hari sabtu ini memang terasa lambat. tak sabor raso nak jumpa sepupu sepapat kuih lepat den ni haa..mesti meriah and ramai, sebab diorang cakap ada lah dalam 300 orang..so, sementara nak tunggu hari itu, kami beraya dekat rumah jelah..

kadang-kadang jeles jugak tengok orang lain beraya sakan. pergi jalan-jalan raya..tapi aku..hanya terperap dekat rumah menghabiskan kuih raya..bila tetamu datang, kuih dah habis..ahhaha..semalam, raya kedua kitaorang pergi beraya dekat alamanda putrajaya..hehee

memang macam itulah setiap kali raya..mesti nak pergi alamanda punya. huhu..walaupun banyak kedai tutup, tapi tetap seronok sebab tak ramai orang and dapat makan pizza..haha..okaylah, kepada mereka yang nak balik kampung tu, jangan syok sangat..ingatlah daku dalam perjalanan mu..heheh


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
dari blog KONICHIWA!  (^-^)


sebelum makan kita posing duluu..
orang lain makan kuih raya, aku makan pizzaa! 

4 insan terpilih:

alexa yussida said...

selamat hari raya:) atleast u tak dmm masa raya...haruuu :D

syahirooAhmad said...

ala.. pi alamanda tak ajak.. aku pun dok boring kat rumah...

Wanita2u said...

Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html

Wanita2u said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri. :)

Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA