~CEPAT KLIK LINK INI~

Friday, June 1, 2012

Akta Keterangan-pengomen tegar, penulis blog dan pelayar Facebook kena berhati-hati selepas ini

assalamualaikum


nampaknya Malaysia sudah mempunyai satu akta baru yang akan di kuatkuasakan pada 1 hb Jun 2012..Akta Keterangan merupakan satu akta yang akan di kenakan kepada seseorang yang menulis, mereka atau menerbitkan sesuatu yang bertentangan dengan syarat dan hukum samada di Facebook, Blog atau Twitter. lepas ini kalau nak update, upload atau comment sesuatu di 3 laman ini, kenalah sentiasa berhati-hati..sebab kita mungkin akan didakwa..mungkin akta ini digubal sebab sebelum ini ada tercetusnya isu dimana beberapa individu mempertikaikan Sultan Johor berhubungn dengan nombor plat WWW 1 hinggakan baginda murka.

lagi satu, lepas ini tak bolehlah nak hack atau buat facebook baru tapi menggunakan nama kita dan menyebarkan sesuatu yang bertentangan sebab dengan cara itu pon akan di dakwa. jadi, kepada siapa-siapa yang suka menggunakan 3 medium ini sebagai tempat untuk memFITNAH, meREKA CERITA, atau MENYEBARKAN sesuatu yang tidak betul, buat-buatlah bertaubat..kalau tak akan di hukum..bukan sahaja di dunia tapi juga di akhirat nanti.

alamatnya terpakasalah menapis-menapis kata selepas ini kan. agak-agak panas bontot tak bagi mereka yang selalu gunakan blog atau facebook untuk mengumpat atau memfitnah orang lain tu ek? dah tak ada kerjalah diorang lepas ini..hurmm..takpelah, semoga Akta Keterangan ini akan berjaya membanteras atau menmbendung perkara-perkara negatif..InsyaAllah..

1 insan terpilih:

Unknown said...

umno terdesak ni takut kebangkitan rakyat melalaui media sosial.. sama mcm mesir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA