~CEPAT KLIK LINK INI~

Wednesday, July 4, 2012

WorldWide, Puspakom atau Sime Darby? mana satu patut pilih ini??

assalamualaikumm..


aaduhh dalam dilema..yang mana satukah patut di pilih?? walaupun sudah membuat keputusan tapi perasaan was-was dan takut tetap membelengu kepala otak ini..dengan exam lagi, dah study banyak tetap tak pahamm..aduhh apalah dosa ini..

actually kelmarin sheila dapat panggilan dari 2 tempat praktikal. seperti yang semua sedia maklum (kalu dah tau lah kan) sebelum ini sheila dah terima offer dari WorldWide Holdings Berhad di seksyen 7 Shah Alam untuk menjalani praktikal di sana. sheila dah siap pergi interview lagi kann..


tapi baru-baru ini, sheila dapat 2 lagi offer. dari Puspakom di Glenmarie Shah Alam dengan Sime Darby Plantation di Subang. aduhh plizlah jangan buat saya dalam dilema dan di beri banyak pilihan..huwawa..buntu-buntu..



disebabkan tak tahu nak pilih yang mana, samada nak stay dekat WorldWide ataupun pilih Sime Darby, sheila memutuskan untuk membuat solat istikharah..yang pasal Puspakom tu sheila rasa terpaksa tolak sebab jauh sikit lah..huhu..

lepas itu, esoknya sheila kol mak bagitahu dapat dua tempat baru tok praktikal. lepas tu tanyalah mana satu patut pilih..and my mom said pilih lah Sime Darby..company tu bagus, well established..kemungkinan boleh di serap. walaupun jauh sikit takpelah, boleh naik KTM..mungkinkah itu petunjuk yang diberi Allah..yelah pilih mak selalunya memberi kebaikan kepada kita kan..dan selalu tepat.


now, sheila dah buat keputusan dengan pilih Sime Darby Plantation sebagai tempat praktikal. lagipun bila tanya kawan-kawan ramai yang suruh pergi Sime Darby. bukan senang nak masuk company tu..dapat praktikal dekat situ pun jadikan..Alhamdulillah mungkin rezki sheila dekat sana..

sekarang ini kenalah buat surat penolakan untuk WorldWide pulakk..walaupun rasa bersalah tapi nak buat macam mana..sheila terima tawaran yang lagi bagus..walaupun terpaksa bekorban sikit yelah sebab jauh dari rumahh..tapi tu takper, setiap langkah kita untuk menuntut rezki itu adalah pahala..hehe..wasalam

2 insan terpilih:

Anonymous said...

Pergi je.. u will know how people in Sime Darby worked. A lot of fun and challenges. U will learn more and gain much experience there. See u there and good luck!

QAQA atiqah said...

mcm mane ye nk apply practical sime darby ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA