~CEPAT KLIK LINK INI~

Wednesday, May 5, 2010

kartun kegemaranku..(SAILORMOON, DETECTIVE CONAN dll)

dalam banyak-banyak kartun, kartun apa yang korang minat giler sampaikan pagi-pagi dah mengadap kat depan tv dengan air liur basi masih meleleh sambil memeluk bantal busuk??..ha, selalunyakan kartun start pagi-pagi kan, macam dragon ball, detective conan and the princess barbies..hehe

aku ini dulu bukan la layan sangat pun dengan kartun-kartun ini, macam budak-budak..haha (padahal aku bangun lambat, bila bangun kartun dah habis..hehe). bila ada kartun best jew aku akan suruh adik aku kejutkan, tapi kadang-kadang malas nak bangun, kacau aku nak tidur je..hisy

dulu sampai sekarang aku suka tengok DETECTIVE CONAN. minat giler aku, sebabnya aku pun akan join conan tu menginvestigate siapa penjenayah nye..haha..selalunya apa yang aku teka akan sama macam apa yang conan teka..hehe (lepas ini aku boleh jadi partner dia ar..hoho)


lepas tu aku and akak-akak aku suka jugak tengok kartun SAILORMOON. korang pernah tengok tak??maybe budak-budak perempuan jela tengok kot..hehe..cute-cute watak nye..and seksi..haha..aku suka watak sailormoon yang warna pink tu..comel..sampaikan kitaorang ada patung-patung kecik dia tapi ntah kemana dah hilang..huhu

lagi kartun apa ek yang aku suka..hmm..ha! CARDCAPTUR SAKURA..hehe..yang ini pun cute jugak..boleh dikatakan semua kartun cute lahh..hehe mana da kartun yang tak cute kan, macam aku..(tapi aku kartun ker?? ) aku suka giler tengok baju dia.kalau boleh aku pun nak baju macam tu tapi dia banyak jual kat kedai kostume je la haha..


then, aku suka tengok kartun-kartun disney macam MICKEY MOUSE, DONALD DUCK, GOOFY and so on..tapi aku tak paham apa yang dorang cakapkan..adik aku ketawa aku pun ketawa jugaklah..haha..buat hilang tensiion jew pun jadilah..


aku ini tak minat sangat dengan kartun-kartun yang serius jalan ceritanya, macam kartun BEYBLADE ke SONIC GEAR ke. dh nama pun kartun kan so, mestila kena enjoy and kelakar..heheh


tapi yang tak boleh blah kartun SHINCHAN, DORAEMON, KITERETSU (yang macam doraemon jugak), and SPONGEBOB. tiga-tiga kartun ni memang kartun betul lah
tengok ulang-ulang pun aku rasa macam dah naek hapal je skrip dia..haha (yejew aku ni). sampaikan anak buah aku pun suka.




tapi kalau kita tengok budak-budak zaman sekarang mana da tengok kartun lagi. semuanya asyik nak main games, online..isy-isy..kadang-kadang aku rasa diorang lagi pandai IT dari aku..hoho..tercabar ni. tapi tak syok jugak, masa kecik ni lah kita nak tengok kartun. jangan nanti bila dah tua baru nak tengok. apa kejadahnya tu..huhu

satu ayat yang aku ingat dalam kartun apa ntah. dia da cakap benda ni bila dia nak bertukar ke suatu benda "TEKUMA-TEKUMA YAKUN, JADIKAN SAYA KUCING"..and bila dia nak bertukar jadi diri dia balik "TEROBOZU-TEROBOZU RU RU RU!!"..dia cakap benda tu sambil memegang bedak compaq. kalau korang tahu apa tajuk kartun tu bagitahu aku ehh..lupa sudeyy..and ayat TEROBOZU tu melekat kat aku sampaikan pasword laptop aku pakai nama tu..hehe (alamak kantoi suda)

1 insan terpilih:

ziEra said...

aq pn ske gle ngn conan..comel..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA