~CEPAT KLIK LINK INI~

Sunday, September 26, 2010

Digi iPhone 4 Play



konichiwa..seperti yang kita tahu  nuffnang digi ada menganjurkan satu contest right. so dalam contest tu kita kena selesaikan 4 task di mana setiap task ada soalan yang perlu di lakukan. sekarang ini aku akan buat the second task which the question is:

Tell us which App from the iTunes App Store that you have seen/tried out is your favourite, and why?



seperti yang kita semua sedia maklum, iPhone 4 ada terlalu banyak apps dan features yang sangat canggih dan terkini. boleh dikatakan iPhone 4 itu sendiri sudah macam komputer, sebabnya gadget tersebut ada khidmat email, facebook, flickr, google and so on. so, kalau boleh tak payah beli computer tapi beli iPhone 4 kerana ianya sudah 2 in 1 between telephone and computer.


apps yang pertama yang aku sangat tertarik, menarik yang memang da bom adalah apps for fun and games. aku kalau beli suatu gadget tu akan tengok dulu fun and games dia. aku nak tengok apa game yang dia sediakan. sebabnya games ini sangat penting dalam kehidupan manusia. kalau tak ada fun and games dalam diri setiap manusia sudah tentunya hidup seseorang itu akan dipenuhi dengan stress dan tension. boleh gila jadinya and mana tahu suatu hari nanti dia bunuh diri pulak..isy-isy.



dalam iPhone 4 ini ada bermacam-macam games seperti Scrabble, Angry Birds, Plants vs Zombies and many more. kita tak payah beli board game atau psp untuk main game sebabnya dalam iPhone 4 semuanya lengkap. kita boleh main game di mana sahaja kita berada kecuali kalau kita tengah bawa kereta baik lupekan hasrat itu sebentar okay.


 this is my favourite cartoon..oh domokun!

dah macam main psp pulak kan?

selain itu, aku sangat tertarik dengan apps for music nya. manusia dengan lagu juga tidak boleh di pisahkan ibarat irama dan lagu. in kerana, remaja sekarang seperti aku sentiasa updated with new song whether in or out of the country. selain itu, apps for music juga ada menyediakan khidmat mereka lagu. so, kepada komposer lagu di luar sana bolehlah membeli iPhone 4 kerana kita tak perlu berhabis duit lagi membeli piano, guitar, or drum. aku juga boleh mendengar radio dan sound yang dihasilkan juga sangatlah awesome. aku sangat berpuas hati dengan quality sound yang disediakan  tip top!


 

besides that apa yang aku suka dekat iPhone 4 ini adalah news apps dia. aku boleh baca paper tanpa membeli nya di kedai, bahkan boleh baca news dalam dan luar negara juga. hebat kan. kalau nak tahu aku ini memang suka sangat baca paper. kadang-kadang sampai 3-4 paper aku baca. but, sometimes aku tak ada masa nak beli atau baca secara online di internet. tapi dengan adanya iPhone 4, aku tak payah lagi beli paper, hanya dengan touch the screen, aku dah boleh tahu berita terkini sama ada di dalam atau luar negara. that's what i like!


okay, actually terlalu banyak apps yang aku dah tengok dekat iPhone 4 yang menarik perhatian aku and above is some of them. iPhone 4 is the smartest gadget nowadays. ramai orang mahukan ia including me. this is because, apps yang ada pada iPhone 4 tak ada pada sesetengah gadget lain dan ia juga sudah bersamaan dengan PSP and computer. so, buat apa membazir duit beli PSP and computer. hanya dengan membeli iPhone 4 kita boleh dapat semua itu dengan syarat kita ada banyak duit..hehe..

okay sekian terima kasih..




0 insan terpilih:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA