~CEPAT KLIK LINK INI~

Friday, April 27, 2012

wanita harus nampak MAHAL di mata lelaki

assalamualaikum..

seorang lelaki nakkan wanita yang mahal..mahal dalam segala aspek.
.once they don't find this in a girl they interested in, they simply walk away...

masih terbayang lagi kata-kata ini ketika sheila terima mesej darinya. begitu mendalam maksud yang tersirat. MAHAL..ada apa dengan MAHAL..adakah wanita kena menjadi mahal seperti harga barangan yang sedang naik sekarang? atau adakah wanita kena menjadi mahal seperti harga emas yang sedang melambung tinggi??

 

TIDAK! wanita harus menampakkan dirinya mahal di hadapan lelaki dan jangan menjadi terlalu murah. sebab itulah ada di antara mereka di label perempuan murahan.jangan terlalu senang mempercayai lelaki, mengikut lelaki, memberi harapan kepada lelaki dan melayan lelaki.

tetapi, manusia zaman sekarang mudah sangat berprasangka buruk..kadang-kadang bila wanita menjadi mahal, ada yang kategorikan sebagai sombong, belagak, poyo dan sewaktu dengannya..hurmm memang betullah manusia memang susah untuk dipuaskan hatinya. wanita yang murah adalah mereka yang mudah tunduk kepada lelaki dan mereka yang banyak melayan lelaki. seperti kata-kata beliau, sekiranya dia mendapati wanita yang disukai nya itu murah, maka lelaki akan bertindak untuk meninggalkannya. jadi AWAS, silalah jadi wanita MAHAL demi insan yang anda cintai.

jadi, sebagai seorang wanita, nampakkanlah diri anda itu mahal, supaya lelaki lebih menghargai..wanita yang mahal adalah pilihan lelaki. wanita yang pandai menjaga maruah adalah pilihan lelaki. wanita yang tahu menjaga akhlak adalah pilihan lelaki. wanita yang menjaga kata-kata adalah pilihan lelaki.

ingatlah bahawa wanita yang mahal adalah pilihan lelaki. jadi kepada wanita di luar sana, golongkan lah diri anda sebagai wanita yang mahal nilainya..jangan menampakkan diri anda itu murah..insyaAllah, wanita yang mahal adalah untuk lelaki yang mahal juga. bukan wanita sahaja yang harus nampak mahal, tetapi juga lelaki. yang lelaki, cubalah untuk membuat gadis anda sebagai wanita mahal lebih daripada orang lain. dan berbanggalah sekiranya wanita yang anda sayangi itu sangat mahal nilainya.walahualam...

*terima kasih sheila ucapkan kepada insan ini yang telah mengingatkan saya supaya sentiasa menjadi mahal di mata lelaki. insyaAllah, saya akan merealisasikannya..semoga beliau juga tergolong dalam lelaki yang mahal nilainya.

0 insan terpilih:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA