~CEPAT KLIK LINK INI~

Wednesday, August 25, 2010

senarai kedudukan universiti terbaik di dunia: Singapore di tangga ke 77

senarai terbaru kedudukan university di serata dunia telah keluar. nampaknya university di malaysia masih lagi tidak tersenarai.tidak apalah.yang penting universiti di malaysia menghasilkan graduan yang berjaya dan berguna..betul tak?

okaylah, gambar dibawah merupakan senarai kedudukan university di dunia. nampaknya universiti-universiti di AMERIKA telah mendominasi senarai kedudukan ini. adakah ini akan mempengaruhi pelajar-pelajar untuk belajar di situ? emm kalau nak belajar di university yang bagus kenalah belajar pandai-pandai dulu ea adik-adik.hehe

sources: mr google


macam mana kita nak bagi universiti di Malaysia tersenarai dalam kedudukan universiti yang terbagus ini ea? nampaknya kita kena buat reserach and development (R&D) dulu baru kita tahu apa rahsia yang diorang pakai..hehe..

tapi, seperti yang kita tahu, universiti di AMERIKA semuanya universiti tertua, jadi rahsia dan tips-tips yang mereka pakai semuanya dari keterunan dulu-dulu. tapi kita patut berbangga kerana universiti di negara jiran iaitu di SINGAPURA berada di kedudukan 77 di antara beribu universiti di dunia..bangga tak? hehe..



oleh itu, sama-samalah kita majukan university di negara kita supaya tersenarai dalam kedudukan university yang terbagus dan terbaik di dunia..

0 insan terpilih:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA