~CEPAT KLIK LINK INI~

Saturday, November 27, 2010

The Social Network Review and Synopsis


assalamualaikum. aku nak update sikit blog untuk malam ini. seperti yang kita tahu sekarang banyak betul filem tengah dan akan ditayangkan di cinema kan. contohnya macam kat Malaysia ada 2 Alam, yang rata-rata mengkritik filem tu dan filem Ngankung.

kalau kat Hollywood ada filem animasi contohnya Megamind dan Rapunzel yang salah satunya akan aku tengok jugak nanti bersama anak buah aku.hoho. yang paling aku rasa macam nak tengok adalah filem THE SOCIAL NETWORK.

cerita ini aku rasa berkisarkan tentang pengasas FACEBOOK, iaitu Mark Zuckerberg yang merupakan jutawan muda sekarang ini. aku rasa filem ini sangat bagus untuk generasi muda sekarang, sebabnya ia boleh mempengaruhi kita dalam berbisnes dan mengajar teknik-teknik untuk berjaya di usia muda. aku pasti, filem ini akan mendapat kutipan yang banyak, sebab kita akan tahu apa rahsia yang digunakan Mark untuk berjaya.
wah, macam penganalisi movie pulak aku ni.hehe


mungkin kita juga akan tahu bagaimana cara hidup dan kaedah bekerja yang digunakan Mark kerana dia merupakan seorang jutawan muda dan pastinya orang ramai akan kaitkan dia dengan party dan perempuan.  tapi yang pastinya bukan Mark yang akan berlakon tetapi Jesse Eisenberg yang mempunyai wajah seakan-akan Mark..hehe



Synopsis: Jesse Eisenberg will play Facebook CEO Mark Zuckerberg; Justin Timberlake will play Sean Parker, the Napster co-founder who became Facebook's founding president; and Andrew Garfield will play Eduardo Saverin, the Facebook co-founder who fell out with Zuckerberg over money. The film will focus on the evolution of Facebook, the online social network created in 2004 on the Harvard campus, and how success and wealth changed the lives of the classmates who created it.

Review: In The Social Network, David Fincher tells the story of the founding of Facebook. And while it might not be totally accurate, it is easily one of the best films of the year.

0 insan terpilih:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA