~CEPAT KLIK LINK INI~

Monday, May 23, 2011

hasrat ambil lesen terpaksa di lupakan

assalamualaikum.. hari ini banyak benda aku dah pergi buat. nasib baik akak aku cuti, so dia yang temankan. mula-mula niat di hati hari ini aku nak daftar lesen memandu. aku nak register dekat Shah Bandar Driving School dekat dengan rumah aku ini. aku pilih tempat ini sebab ramai orang cakap murah and dekat .

but unfortunately, today ada test JPJ, so punyalah ramai student menunggu masa untuk ambil test. sesak betul tempat tu. pekerja kat situ cakap yuran dia rm800, terkejut jugak aku sebab mahal pulak. kawan aku cakap rm600 je.

rupanya harga rm800 tu kalau direct daftar kat Shah Bandar tu. but, diorang tak sediakan pengangkutan pulak nak ambik student.susah pulak, sebab nanti siapa yang nak anta aku pergi kelas kan. so aku decide tak pelah. daftar kat tempat lain. hurm

after that, aku pergi ambil gambar konvo dekat UiTM Shah Alam. tak tahulah apa jadi dekat gambar aku tu. cantik ke tak ke, senyum ke tak ke. huhu. after dah ambil kira puas hatilah jugak. nasib baik muka comel so comel lah gambar tu..haha perasaan pulak den ni.

lagi satu berita baik aku dapat adalah, akhirnya aku dah dapat kerja!! di sebabkan aku cuti 4 bulan so takkan aku nak duduk rumah membesarkan badan je kan, better aku kerja so dapatlah jugak duit tu. but, aku terpaksa stay dekat rumah kawan akak aku, sebab kerja ni pakai shift.

even, sama tempat kerja dengan akak aku and shift sama dengan dia, tapi kalau dia cuti panjang takkan aku nak cuti panjang jugak kan. melampau lah tu. lepas aku dah pulun kepala aku ni pikir, akhirnya aku bersetuju sewa rumah kawan akak dekat dengan tempat kerja tu. 

lagi sekali masalah timbul. niat di hati nak ambil lesen kereta. tapi bila dah dapat kerja, budget pun dah lari terpaksalah lupakan hasrat tu buat kali ke 4. dah banyak kali aku nak belajar tapi tak jugak dapat. hurm..terpaksalah aku ambil dekat Uitm Arau je nanti. so hari ini kira ada dua berita baik dan buruk.

berita baik, aku dapat keje partime even terpaksa sewa dekat rumah kawan akak tu and bayar sewa. berita buruk aku tak dapat belajar memandu lagi. hurm..maybe ada hikmah kot. sekarang ini aku pikir semua kejadian itu ada hikmahnya. walahualam..

0 insan terpilih:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA