~CEPAT KLIK LINK INI~

Tuesday, May 31, 2011

kerja pertama ku di MPH Bookstore, Giant Shah Alam

agak-agak macam mana perasaan nya ia bila kerja buat pertama kali dalam hidup kita? mesti nervous, takut semua ada kan. maybe perasaan itu akan muncul bila aku start kerja nanti..first of all, assalamualaikum. tak jawab dosa, kalau jawab sayaaang korang.hehe

ok, fyi 1 hb june aku akan start kerja. but not full time lah..just part time. yelah aku cuti belajar ini pun 4 bulan. satu bulan aku dah duduk kat rumah buat rutin yang sama setiap hari, so the next 3 month aku bertekad nak kerja. alhamdulillah akhirnya aku diterima bekerja without interview..hehe

actually aku akan bekerja di MPH Giant Shah Alam. so kalau ada bloggers di kawasan berdekatan, jangan malu jangan segan tegur-tegurlah aku kalau korang datang sana. nak beli buku ke, majalah ke, novel ke meh sini datang ramai-ramai ke MPH Giant Shah Alam. tapi sorilah no discount okay. hehe.


ini adalah pertama kali aku bekerja sepanjang hidup aku tau. so, aku wondering jugak macam manalah nanti kan. takut kalau-kalau diorang buli aku ke, tak suka aku ke. but, for me, aku akan bekerja bersungguh-sungguh sampai dapat pekerja terbaik. watch out guys..hahaha..just kidding

aku pun terpaksa sewa rumah dekat apartment TTDI tu. yelah, kerja ini ada shift. aku pulak tak ada transport. siapa pulak nak hantar aku nanti pergi kerja. even ada kakak aku kerja dekat situ dan di kedai yang sama, tapi tak semua shift sama dengan dia. hehe

aku jugak nak cakap terima kasihhh banyak-banyak dekat akak aku sebab dia yang tolong aku dapatkan kerja ini. hehe..nasib baik bos dia terima aku bekerja. so, aku tak akan malukan akak aku. aku kena buat kerja betul-betul .

lagipun aku sebenarnya perlukan duit sangat-sangat. yelah, anti nak bayar duit sewa rumah kat Arau tu, nak ambil lesen lagi, nak bagi duit kat mak sikit..my first gaji in my life mesti rasa teruja kan. hehe..so, wish me luck! semoga segala urusan akan di permudahkan. aminnn..

0 insan terpilih:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA