~CEPAT KLIK LINK INI~

Sunday, June 13, 2010

cikgu tak dapat jawab soalan budak darjah satu tentang soalan simpulan bahasa

sekarang ini dah nak masuk minggu kedua cuti sekolah. sejak akhir-akhir ini juga aku dah macam tak ada mood nak online and buat entry baru. aku pun tak tahu kenapa. mungkin aku dah ketandusan idea atau pun aku dah tak ada semangat nak ber blog lagi..hmm. sebab itulah aku dah lama tak update blog aku ini. orang pun dah makin berkurangan datang ke blog aku ni.huhu

kali ini aku nak cerita pasal anak buah aku. hari tu before cuti sekolah anak buah aku yang bernama Ain ada datang rumah. dia ni baru darjah satu. lepas itu dia ada tunjukkan kat kitaorang result ujian dia.





tak sangka anak buah aku ni pandai macam makcik dia (akulah tu)..haha. ujian penulisan bahasa melayu dia dapat 100 peratus dan ujian pemahaman bahasa melayu dia dapat 98 peratus. kitaorang pun tengoklah apa yang salahnya sampaikan dia tak dapat markah penuh.



bila aku baca soalan kat atas tu aku pun pelik. aku yang salah ke cikgu tu yang salah. agak-agak koranglah kan simpulan bahasa untuk pemalas apa? aku tahu ramai sekarang cikgu-cikgu yang berblog kan. so aku harap diorang dapatlah jawab soalan yang aku ajukan ni. hehe

yang aku tahu setelah aku bersekolah selama 14tahun sampailah aku masuk universiti ni simpulan bahasa untuk pemalas adalah berat tulang kan. tak pernah pulak aku dengar banyak tulang. huhu. agak-agaknya dah ada perkataan baru kot..huhuh sudah tukar ka?( bak kata sathiya dalam pi mai pi mai tang tu)

mungkin jugak manusia sekarang ni dah banyak tulang sampaikan nak bangun buat kerja pun dah malas. huhu. so korang pikir-pikirkanlah ea. selamat beramal.

bahasa pasarbahasa Malaysia yang tidak betul tatabahasanya
banyak mulutorang yang banyak bercakap
batu apiorang yang suka menghasut
batu loncatansesuatu yang dijadikan alat untuk mendapatkan sesuatu yang dihajati
bau-bau bacangtali persaudaraan yang jauh
bawah anginnegara-negara di sebelah timur
bekas tanganhasil kerja tangan seseorang
beralih akalberubah fikiran atau pendapat
beralih anginpergi ke sesuatu tempat untuk berehat
berat hatienggan; malas
berat mulutpendiam atau tidak suka bercakap banyak
berat tulangorang yang malas bekerja
berat sebelahtidak berlaku adil
berbelah bagisukar untuk membuat keputusan


anak buah aku..Ain Farihin

5 insan terpilih:

Budak Hati said...

erm...cikgu tu pening kot mase marking paper tu..hehehehehe

Miss Izah Mohamed said...

CIKGU SILAP PANDANG TU.. AHAHAH

CeritaSekupang said...

cikgu 2 mungkin mengantuk masa tanda kertas kot...ehe...

PUAN PIA said...

ish2..

xg jumpe cikgu sekolah dia ke?

leh tambah markah..

sheila said...

dia takot nak tunjuk kat ckgu tu.huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERTULIS ADALAH HAK MUTLAK KONICHIWA